Roland McDonald

 

 

Roland McDonald är en uteliggare. Inte alls som sin bror Ronald McDonald som är känd. Roland är avundsjuk på Ronald för att han är känd och rik, medan Roland bara är en fattig uteliggare. Så Roland kommer på en plan: Jag ska råna McDonalds! Han tar med sig en stor kasse och ett hagelgevär: Nu ska jag råna McDonalds.

 Han går över gatan på väg till McDonalds, men halvvägs blir han påkörd av en lastbil. Han skriker i smärta. Ambulansen kommer och tar honom till sjukhuset där de berättar att han har brutit sina ben och behöver gipsa dem och att han hade tur som överlevde.


Sex veckor senare kommer han tillbaka till sjukhuset. Doktorn säger att han kan ta av gipset, Roland tar av gipset, och börjar springa. Han kan springa utan problem!

 Han är nu fast bestämd att råna McDonalds. Men den här gången tar han med sig en kniv istället för ett hagelgevär. Men på vägen till McDonalds blir han rånad av en man med en pistol. Roland sätter sig på gatan och börjar gråta: Varför kan inte jag vara bra på nånting? Vad har jag gjort med mitt liv?


 Han tittar upp och ser, ingen mindre än Ronald McDonald!

-          Det är inte ditt fel, det är mitt. Du har bara stått och sett mig få berömmelse, medan du inte fick något. Men det är inte bra att försöka råna folk, för att det slutar aldrig bra!

- Okej, sa Roland. Men hur ska jag göra? Jag har inga pengar och inget hem, ingenting!
Då kommer Ronald på en idé. Jag kan betala för hus och jag kan fixa ett jobb åt dig på McDonalds.

 Det låter bra, sa Roland. Och de levde rika i alla sina dagar. Slut.

Oskar Andersson 7e


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0