Sigrid

Det var en gång en pojke som hette Sigrid.

Han stod alltid mitt i trafiken. Men en gång blev han påkörd av en terrorist som tänkte råna godisbutiken.

- Din rumpnisse, du kan ju inte köra på mig när jag står mitt i trafiken, sa Sigrid.

- Det kan jag väl, du var ju i vägen, sa terroristen.

Då sa Sigrid:

- Jag nyper dig i armen om du inte säger förlåt!

Då blev terroristen jätterädd, tog bilen under armen och sprang därifrån det snabbaste han kunde.

- He, sa Sigrid, vilken fegis han var.

Sen gick Sigrid hem och lekte med sina dockor i sitt gamla träskjul.

- NEJ! Var är Trollet? skrek Sigrid

Trollet var borta. Var kunde det vara?

Sigrid satt och grät länge, flera minuter faktiskt.

Trollet var hans bästa vän och nu var han borta.

När Sigrid skulle gå och lägga sig hade han gråten i halsen. Han kände något hårt under kudden och där låg Trollet! Sigrid hoppade runt i rummet av glädje.

Trollet var funnet.

Sigrid och Trollet levde sedan lyckligt i alla sina dagar.

 

Av: Ludwig Carlsson 7e


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0