Juldikter

This will be a December
to remember...
 
 
 
Nu är det jul.
Den mörka vinternatten
kommer över skog och land.
Men detta är och förblir den
natten tomten kommer...
Granen som är täckt med pynt
står i rummet och lyser.
                            Linné
 
 
 
 
 
I år har jag varit snäll.
Inte fått mycket skäll.
Jag hoppas på många klappar
för min lampa står och glappar.
 
 
 
Julmorgon
Jag vaknar på morgonen trött som en ko.
Måste upp och öppna julklappar,
springer snabbt som en lo.
Det var någon före. Det var tomten.
Tomten sprang ut på tomten. Han dog.
 
Cause of death: Drunk reindeer
Jonte & Oskar
 
 
 
Tomten har skägg
och vi vill ha ägg.
granen är tänd
och jag är spänd.
Vintern är vit, glittrar och glimmar.
Tomtens skägg skimrar.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0