Café da Capo, Nora

Jag har praoat på café da capo i Nora.

Jag började vid klockan 8:00 och slutade mellan 2 - 3 varje dag, vissa dagar var det mycket mer att göra än andra, onsdagen och tisdagen så var det ganska lite folk där och mindre att göra då. Fredagen var nog den stressigaste dagen på veckan och det var fullt med folk hela dagen.

Mina arbetsuppgifter var väldigt blandade men för det mesta så gjorde jag en massa olika mackor, bakade smörgåstårtor (och dekorerade dom såklart), skötte disken, fixade en massa ute i serveringen och såg till att alla grejer fanns på plats.

Jag är inte säker på exakt hur många som jobbar där men jag tror att det finns ca åtta stycken som jobbar i köken, kassan. Och det finns även tre stycken bagare som jobbar uppe på bageriet.

 Nu på hösten så jobbar det inte lika många där eftersom dom inte har lika mycket kunder på hösten och mindre arbetssyslor till dom anställda. Och dom flesta som jobbar där är kvinnor men det finns även flera män.

Jag vet inte hur framtidsplanerna ser ut inom yrket men café jobb är ju populära och jag tror att alltid kommer att behövas folk inom yrket.

För att hålla till på bageriet så måste man vara utbildad bagare / konditor men för att jobba i köket så tror jag inte att det behövs någon utbildning mer än att ev. gått resuranglinje / bagarlinje / någon linje som har något med mat och livdmedel att göra.

Dom källsortar kartong, glasflaskor och aluminium burkar. Det blir inte några utsläpp av jobbet men eftersom dom har leveransbilar som kommer med olika varor på blir det utsläpp av det. Det blir även mycket plaster som kastas (dom plastar in alla olika smörgåsar) 

 

 

                   

 

Sista dagen så fick jag baka en egen valfri tårta, jag fick bestämma exakt hur den skulle se ut och vad den skulle innehålla, sen så fick jag ta med den hem.

RA 9f


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0