Espresso House, Örebro


Jag har praoat  på Espresso House i Örebro. Jag jobbade från kl: 9.00 - 15.00 varje dag.
Mina uppgifter var att göra mackor, diska, torka bord, lägga upp kakor på fat och lite städ. På Espresso House var det 6 anställda och alla var tjejer, men jag träffade bara 4 av dem. 
Det behövs ingen speciell utbildning för att jobba där utan man måste vara 18 år och så får man en grundkurs i allt när man börjar. Jag pratade med platschefen Signe och hon sa att det kommer att behövas fler anställda under de kommande åren, för de behöver alltid folk.
Espresso House källsorterar och slänger kartong med kartong osv. Det blir inga utsläpp av jobbet men av lastbilarna som levererar varor. De använder rätt så mycket plast eftersom många av deras muggar är i plast men hälften är i kartong. De transporterar inget men det får varor levererade. Utöver det så har jag inte fått reda på något mer om deras miljötänkande.
FS 9f
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0