Min praoplats

                                        

 

Jag var i Örebro i affär som sålde somaliska kläder.

Jag började halv 11 och slutade klockan tre, det var ungefär fem timmar alla dagar. Min arbetsuppgift var att räkna kläderna, hur mycket det fanns av klänningar, sjalar, skor och massa andra kläder. Jag fick också ibland stå i kassan och ta betalt.

Affären är en ganska liten affär och där jobbar nästan alltid ägaren som är en kvinna och ibland när hon får in nya saker till affären brukar hennes man hjälpa till och vara där. Det är inte jämställd fördelning mellan män och kvinnor för att det är bara en kvinna som är anställd i affären. Man behöver läsa om hur handel och service fungerar så att man kan arbeta i en affär. Om hon gör hennes affär större och flyttar till en större lokal då behövs det nog minst fyra anställda. Men om hon överhuvudtaget inte gör affären större behövs inte fler anställda än hon själv alls. I affären sorterar man allt skräp var för sig, kartonger för sig, plast för sig och så vidare. Det blir inte några utsläpp alls. Det finns inte farliga plaster i affären. Varorna i affären är transporterade med flyg. På så sätt blir det utsläpp.

 

 

 

 

 Här är affären där jag var på prao.

MM 9f

 
 
 

 

 
 
 

 

 



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0