Restaurang Arenakrogen, Lindesberg

                                    Prao 9e vecka 46

 

 

Beskriv din arbetsplats

Var är du någonstans?  Restaurang Arenakrogen Lindesberg

 

Vilka arbetstider har du?  08.00 – 15.00 varje dag

 

Vilka är dina arbetsuppgifter? Lite allt möjligt, jag laga ganska mycket mat men det va de jag ville.

 

Är det många anställda på din arbetsplats? 5 stycken och 2 chefer

 

Är det jämställd fördelning mellan män och kvinnor? Ja det tycker jag. Det är 2 tjejer och 3 killar så det är ju inte en stor skillnad

 

Vad behövs för utbildning för att arbeta här?  Antingen Hotell/restaurang eller Restaurang/livsmedel.

 

Hur ser framtidsutsikterna ut inom yrket? Vi prata lite om det, kocken jag var hos sa att det behövs mera kockar just nu i Sverige.

 

Kommer det att behövas fler anställda här om några år? Kanske man vet aldrig, men jag kunde kanske få jobb då och då, så ska jag prata om sommar jobb lite senare i vinter.

 

Berätta om företagets/arbetsplatsens miljötänk

 

Källsorterar de? Ja.

 

Blir det några utsläpp? Vet inte.

 

Hur är det med material t.ex. plaster?  Det finns det rätt så gott om.

 

Transporter?  Dem använder inte så transporter förutom lastbil för att få hem varor.

 

Något annat du fått reda på angående miljön? Inte vad jag kommer ihåg.

 

DW 9e

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0