Green Kitchen Stories

Jag brukar förhålla mig tämligen kallsinnigt till den veritibla flod av kokböcker som har vällt över oss i allt stridare ström de senaste åren. Min uppfattning är att om man bara har några klassiska Hiram-recept, Annas mat och en gammal upplaga av Konsums Vår kokbok samt möjligen något recept ur Muminmammans kokbok klarar man det mesta som behövs både till vardag och fest.
   Men häromdagen stötte jag på en kokbok som väckte mitt intresse så till den milda grad. Först läste jag en recension om boken. Just nu kommer jag dock inte ihåg var men när jag lite senare kom till mitt underbara  och välsorterade bibliotek stod den där i hyllan bland nya böcker: Green Kitchen Stories.
 

 
Om man bortser från alla fantastiska bilder och härliga recept är också bakgrundshistorien fängslande. En osund vegetarian från Sverige som enligt egen utsaga levde på "pasta, pizza, godis och glass" möter i matens förlovade hemland Italien den danska mycket hälsomedvetna köttätaren och tyckte uppstår. Deras experimenterande för att få till hälsosam mat med grönsakerna i fokus ledde till den mycket berömda bloggen www.greenkitchenstories.com 
 
Nu finns den dessutom som bok. Jag har svårt att välja vilket recept jag ska börja med. Just nu lutar det åt "Fryst jordgubbscheesecake med solrosbotten". Den ser så fantastiskt god ut. 
 
 
Idag bor David Frenkiel och Luise Vindahl i Stockholm. De har en dotter som heter Elsa.
 
 
 
Kerstin
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0