Så skimrande var aldrig havet...

...och så skimrande var sällan junikvällen som när Sven-Bertil Taube sjöng på Grönan! Kontrasten mot Allsångspremiären var vädermässigt stor. Allsång i hällregn (bildbevis - jag var där) och Taube i vackert solsken. Men publiken var entusiastisk båda kvällarna liksom Carola som medverkade båda gångerna.
 
I 54 år i rad har man haft Taubekonsert på Grönan och äntligen blev det av för mig att åka dit. Sven-Bertil Taube är imponerande. Han är 80 år ung, fräsch och vital och med den härliga rösten i behåll. Läs DN:s recension av konserten här. 
 
När jag ändå var i Stockholm passade jag på att besöka Sven-Harrys spännande konstmuseum. Förutom att se själva museet hade jag sett fram emot att se utställningen av Lerin-Hermansson-Ramsby. Jag var där 24 juni.  Men kan man inte läsa  innantill så blir det inte alltid som man tänkt sig. Fick dock se en härlig samling fotografier av mästaren Cecil Beaton.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0