Klart att jag klarar mig!

Hej Kerstin.
Jag har redan skickat en bokrecension till dig men som sagt har jag läst en massa böcker i somras. 
När jag var på semester i somras var jag och min mamma på en loppis. Jag vet att jag gick direkt till böckerna för det finns alltid bra böcker på loppisar. Det stod en bok i ett " glasskåp " som jag kände att jag verkligen ville ha.  "Klart jag klarar mig " av Susanne Ihre, som berättar om sin bröstcancer. 1992 fick hon veta att hon hade bröstcancer. Hon var hemma i Sverige för ett kort besök, hon bodde i USA. En natt kände hon en fruktansvärd smärta i bröstet. Hon ringde sin goda vän som också är doktor, dr Sten Friberg. Den 7 juli 1992 fick hon ett samtal av dr Friberg. Bröstcancer var det enda som surrade i huvudet på Susanne.  Den 31 juli skulle hon tillbaka till Sverige för att operera sig. 

Att stå sida vid sida med cancern var något Susanne tyckte var svårt. För att kvinnor och närstående skulle förstå så ville hon skriva en dagbok. Som det står i början av boken, " Varje bröstcancer är speciell och varje kvinnas bröstcancerhistoria är unik. Detta är min ". Man får följa med i operationssalar och undersökningar. Hon berättar hur det var för sina närstående och hur hennes vardagsliv var, Efter hennes cancer var hon en fullt arbetande kvinna igen. När jag läste boken såg jag cancer på ett annat sätt. Det fanns så mycket mer än cellgifter och sjuka människor. 

Jag tycker helt klart att det är värt att läsa den, så andra också kan ändra tanke om det hela.

CL åk. 9

 
 

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hej!
Jag har förstått att man verkligen kan fynda böcker på loppis! Tack för ditt boktips.

2015-09-16 @ 13:03:36
URL: http://bookish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0