Paper Towns

Paper Towns
Jag har läst boken Paper Towns (Papperstäder). Boken är skriven av författaren John Green. Jag har även läst en av hans andra böcker Förr eller senare  exploderar jag. Han är en väldigt bra författare och skriver så man får upp som en "bild" i huvudet av det man läser. 
 
Jag tyckte Paper Towns var bra och jag har velat se filmen ända sen trailern kom ut så då tänkte jag att jag kunde läsa boken innan  och jämföra med filmen. 
 
Bokens huvudperson heter Margo Roth Spiegelman. Hon har en "beundrare" som heter Quentin Jacobsen. Han har länge gillat Margo just för att hon är äventyrlig, men han håller det för sig själv. Margo gillar och har alltid gillat mysterium. Hon gillade dem så mycket att hon en dag blev ett... 

Quentin letar efter Margo över hela USA och får små ledtrådar om var hon finns men till slut vet han knappt vem han letar efter. 

Jag tycker att boken verkligen är värd att läsa! 
Jag är inte så mycket för att läsa men just den här boken har jag velat läsa. 
Jag skulle nog säga att de är en ungdomsroman av nåt slag.
 
MW åk. 8
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0